17 C
Athens

Το «Ασημένιο Βέλος»… δεν ήρθε για να μείνει – Επέστρεψε ήδη στην Ιταλία!

To πολυδιαφημισμένο …μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν μπορεί να υποστηριχθεί από τις παρούσες υποδομές

Εφτασε στην Ελλάδα μετά… Βαΐων και Κλάδων ως το τρένο που θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα σε μόλις 3,5 ώρες, εγκαινιάστηκε με κάθε επισημότητα στη ΔΕΘ, μνημονεύτηκε ακόμα και από τον Πρωθυπουργό κατά την ομιλία του στο Βελλίδειο, φωτογραφήθηκε το πολυτελές εσωτερικό του, αλλά τελικά όλα ήταν «φάτε μάτια ψάρια».

Το «Ασημένιο Βέλος» που όλοι πίστεψαν ότι ήρθε για να μείνει, επέστρεψε ήδη στην Ιταλία!

Μετά τις φιέστες και τις φανφάρες, το νέο απόκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού έκανε τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Κατερίνη, κρίθηκε πως δεν μπορεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα, καθώς οι υποδομές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας, δεν είναι έτοιμες να το υποδεχθούν.

Οι επιφυλάξεις των αρμοδίων πηγάζουν από κάποιες τεχνικές διαφορές που, όπως υποστηρίζουν, συνδέονται με το μήκος της αμαξοστοιχίας και τον τρόπο ηλεκτροδότησης.

Με ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημειώνει ότι η παρουσίαση του «Ασημένιου Βέλους» έγινε για να προβληθεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών της.

Χωρίς να δεσμεύεται, αν και πότε θα αξιοποιήσει την συγκεκριμένη αμαξοστοιχία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ανακοίνωσή της «διαβεβαιώνει άπαντες ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί, μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, θα πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

Και παρακάμπτοντας με αυτόν τον γενικόλογο τρόπο τις εξηγήσεις για τους λόγους που δεν θα χρησιμοποιηθεί προς το παρόν (;) η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, λες και το πρώτο ζητούμενο είναι η πολυτέλεια του συρμού και όχι η έναρξη της λειτουργίας του.

«Επίσης, σε ό,τι αφορά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι ουδεμία “έκπτωση” πρόκειται να κάνει σε αυτές τις υπηρεσίες, που οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”. Στόχος μας παραμένει να γίνει το τραίνο “Πρώτη Επιλογή” στη μετακίνηση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και είμαστε απαρέγκλιτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτόν», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της εταιρείας.

Τα ερωτηματικά, βεβαίως, παραμένουν αναπάντητα: Αν οι υποδομές δεν είναι έτοιμες να το υποστηρίξουν, για ποιο λόγο δεν περίμενε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τις εκσυγχρονίσει, ώστε να μπορέσει να τεθεί άμεσα σε λειτουργία και να φανεί στην πράξη η αναβάθμιση των υπηρεσιών της; Ποιος ο λόγος το «Ασημένιο Βέλος» να παρουσιαστεί και να διαφημιστεί με κάθε επισημότητα, από τη στιγμή που η παρουσία του ήταν… διερευνητικού χαρακτήρα και καθαρά διακοσμητική; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετούσε να γίνει όλο αυτό ακριβώς στην διάρκεια της ΔΕΘ και να κάνει αναφορά ακόμα και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σ’ αυτό, παρουσιάζοντάς το ως απόδειξη του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων (που έχει ακόμα… δρόμο), αφού η χρησιμοποίησή του μετατίθεται στο -προσεχές έως μακρινό…- μέλλον;

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.:

«Το τραίνο ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να εκτελέσει δοκιμαστικά δρομολόγια επί του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου. Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παρουσίαση του συρμού στη ΔΕΘ ελήφθη στο πλαίσιο της επικείμενης αναβάθμισης των υπηρεσιών της εταιρείας, που θα υλοποιηθεί με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής. Εξάλλου, οι καινοτομίες και εξαγγελίες μελλοντικών προϊόντων και υπηρεσιών είθισται να γίνονται στο πλαίσιο κλαδικών ή γενικών εκθέσεων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαιώνει άπαντες ότι το τροχαίο υλικό που θα χρησιμοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής θα πληρoί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εκτέλεση των δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Επίσης, σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών εντός του συρμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι ουδεμία “έκπτωση” πρόκειται να κάνει σε αυτές τις υπηρεσίες, που οι καλεσμένοι μας είχαν την ευκαιρία να βιώσουν στο πρώτο ταξίδι του “Ασημένιου Βέλους”.

Στόχος μας παραμένει να γίνει το τραίνο “Πρώτη Επιλογή” στη μετακίνηση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και είμαστε απαρέγκλιτα προσηλωμένοι στον στόχο αυτόν».

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς