22.5 C
Athens

Αυτό είναι το PlayStation 5!

Η Sony άφησε για άλλη μια φορά τη Microsoft να πάρει αυτή την πρωτιά στις αποκαλύψεις για τη νέα παιχνιδοκονσόλα της, αφουγκράστηκε τη δυσαρέσκεια των gamers για την έλλειψη πραγματικού gameplay στο Xbox Inside και γι’ αυτό αφιέρωσε ολόκληρη τη σημερινή παρουσίαση σε μερικούς από τους τίτλους που θα δούμε στο PS5. Το καλύτερο, βέβαια, το φύλαξε για το τέλος, όταν και έδειξε την τελική μορφή του PlayStation 5. Παράλληλα, είδαμε ξεχωριστό ζευγάρι ασύρματων ακουστικών, μια κάμερα και ένα τηλεκοντρόλ για τα οποία προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο (αν και υποθέτουμε πως όχι).

ps5-official-3.jpg

PlayStation 5 – Hardware

Εδώ και αρκετό καιρό γνωρίζουμε ότι το PlayStation 5 διαθέτει έναν νεό custom made επεξεργαστή AMD Zen 2 με οκτώ πυρήνες και 16 threads που μπορούν να χρονιστούν σε συχνότητα έως 3.5GHz ο καθένας. Ο Cerny τόνισε ότι μπαίνει “κόφτης” σε αυτές τις συχνότητες ανάλογα με τις απαιτήσεις του παιχνιδιού, αλλά τα 3.5GHz είναι η τυπική ταχύτητα που υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να πέσει σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ο επεξεργαστής γραφικών είναι επίσης custom-made AMD RDNA 2 με 36 πυρήνες χρονισμένους σε συχνότητα 2.23GHz (και πάλι με “κόφτη), με αποτέλεσμα η συνολική απόδοση να φτάνει τα 10.28teraflops. Τα 2.23GHz είναι το όριο και ταυτόχρονα η τυπική ταχύτητα λειτουργίας, επομένως, μπορεί να πέσει σε χαμηλότερο επίπεδο ανάλογα με τις ανάγκες του παιχνιδιού. Η Sony σημειώνει ότι ο custom-made επεξεργαστής γραφικών περιλαμβάνει πολύ περισσότερα transistor στον ίδιο χώρο (62% περισσότερα από το PS4) με αποτέλεσμα οι 36 πυρήνες του PS5 να αντιστοιχούν τελικά σε 58 πυρήνες του PS4, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν σε διπλάσια συχνότητα.

Ο κ. Cerny τόνισε ιδιαίτερα τη δυνατότητα του PS5 να λειτουργεί σε μεταβαλλομένες συχνότητες, δίνοντας τη χαρακτηριστική ονομασία “boost” και ξεκαθαρίζοντας ότι δεν έχει καμία σχέση με την έννοια που γνωρίζουμε από τις CPUs και GPUs. Η μέγιστη απόδοση του PS5 δεν συνδέεται άμεσα με τη θερμοκρασία στο περιβάλλον και εγγυώνται ότι η κάθε κονσόλα θα προσφέρει την ίδια απόδοση κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Το boost λειτουργεί περίπου με αυτόν τον τρόπο. Η λειτουργία του PS5 βασίζεται σε μια σταθερή παροχή ισχύος που συνδέεται άμεσα με τα θερμικά όρια που θέτει το σύστημα ψύξης. Αντί να λειτουργεί με σταθερές τις συχνότητες των CPU και GPU, κρατά σταθερή μια δεδομένη ισχύ και διαφοροποιεί τις συχνότητες των πυρήνων ανάλογα με το φορτίο που καλούνται να επεξεργαστούν. Η παρατήρηση αυτών των παραμέτρων γίνεται με τη βοήθεια ενός εσωτερικού monitor που αναλύει το φορτίο της CPU και της GPU, και ρυθμίζει ανάλογα τις συχνότητές τους. Επίσης, χάριν στην τεχνολογία SmartShift της AMD, εάν περισσεύει ισχύς από τις CPU και GPU, τότε διοχετεύεται για την περαιτέρω βελτίωση της ανάλυσης.

Για όσους αναρωτιούνται για το σύστημα ψύξης που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία για όλα τα παραπάνω, ο Cerny δεσμεύτηκε ότι θα πουν περισσότερα αργότερα και υποσχέθηκε ότι θα μας αρέσει αυτό που έχουν ετοιμάσει οι μηχανικοί της εταιρείας.

ps5-ssd-speed.jpg

PlayStation 5 – Επεξεργασία γραφικών

Στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών για την επεξεργασία γραφικών, ο κ. Cerny μίλησε για τη νέα Geometry Engine που θα δώσει στους developers απαράμιλλο έλεγχο στα τρίγωνα και σε άλλα θεμελιώδη στοιχεία, ενώ για την τεχνολογία Ray Tracing έκανε λόγο ότι θα είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό που θα δούμε στη νέα γενιά GPUs της AMD για Windows PCs. Το καλύτερο, όμως, είναι ότι όλη αυτή η ποιότητα δεν θα ζορίζει καθόλου το PS5 και μάλιστα δήλωσε πως έχει δει παιχνίδι του PS5 με ενεργή την τεχνολογία Ray Tracing σε πολύπλοκες animated σκηνές χωρίς κανένα σοβαρό “κόστος” στη λειτουργία της παιχνιδοκονσόλας.

PlayStation 5 – Αποθηκευτικός χώρος SSD

Όπως παραδέχτηκε ο Mark Cerny, μία από τις μεγαλύτερες απαιτήσεις (αν όχι η μεγαλύτερη) των developers σε όλο τον κόσμο ήταν να ενσωματωθεί στο PlayStation 5 αποθηκευτικός χώρος SSD. Η Sony όχι μόνο τους άκουσε, αλλά έχει υπόσχεται θαύματα στον συγκεκριμένο τομέα, ειδικά στο θέμα της ταχύτητας φόρτωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι 2GB δεδομένων μπορούν να φορτώσουν μέσα σε μόλις 1/4 του δευτερολέπτου!

Για να το καταφέρει αυτό, η Sony χρησιμοποιεί μια custom-made μνήμη flash που “κουμπώνει” στον SSD χωρητικότητας 825GB μέσω διεπαφής 12 καναλιών, έτσι ώστε η μεταφορά δεδομένων να γίνεται με ταχύτητα 5.5GB το δευτερόλεπτο.

Αν σας φαίνονται λίγα τα 825GB του ενσωματωμένου SSD, το ευχάριστο είναι ότι το PS5 υποστηρίζει τη δυνατότητα σύνδεσης εξωτερικής μονάδας SSD 1TB ή 2TB με δυνατότητα να τρέχεις τα παιχνίδια απευθείας από αυτές, αλλά προφανώς όχι με τους χρόνους φόρτωσης που είδαμε προηγουμένως.

Η υπόσχεση της Sony είναι ότι τα παιχνίδια θα φορτώνουν 100 φορές πιο γρήγορα από το PS4…

ps5-compatibility.jpg

 

PlayStation 5 – Ήχος

Αρκετή κουβέντα έγινε και το νέο σύστημα ήχου του PlayStation 5, ένας τομέας που χωλαίνει το PS4, όπως παραδέχτηκε ο Mark Cerny. Η εταιρεία ενσωμάτωσε τη νέα Tempest Engine που σύμφωνα με τον Cerny θα δώσει στον gamer την αίσθηση πως βρίσκεται στη μέση της ντουζιέρας και θα ακούει να πέφτουν ξεχωριστά οι σταγόνες γύρω του. Με αυτό το γλαφυρό παράδειγμα θέλει να τονίσει ότι θα αντιλαμβάνεσαι την κατεύθυνση και την απόσταση οποιασδήποτε κίνησης αντικειμένου στα παιχνίδια, ακόμη και να χρησιμοποιείς ένα απλό ζευγάρι ακουστικών. Προφανώς, η εμπειρία θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη εάν έχεις στη διάθεση σου ένα προηγμένο σύστημα ήχου συνδεδεμένο στην τηλεόραση σου.

dualsense.jpg

Παιχνίδια

Σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια, θα τα δούμε όλα σταδικά σε ξεχωριστά άρθρα, αλλά μπορούμε να αφήσουμε εδώ μια λίστα με αυτά που εμφανίστηκαν στη σημερινή εκδήλωση:

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
GTA V (Enhanced)
Project Athia
Ratchet & Clank: Rift Apart
Stray
Returnal
Destruction AllStars
Sackboy A Big Adventure
Oddworld Soulstorm
Kena: Bridge of Spirits
Goodbye Volcano High
GhostWire: Tokyo
JETT: The Far Shore
Godfall
NBA 2K21
Gran Turismo 7
Solar Ash
Demon’s Souls
Resident Evil 8
Deathloop
Little Devil Inside
Horizon: Forbidden West
Bugsnax
Astro’s Playroom

Πότε θα κυκλοφορήσει το PlayStation 5

Αν δεν προκύψουν προβλήματα στην παραγωγή λόγω του κορωνοϊού, το PlayStation 5 θα είναι διαθέσιμο στην αγορά κατά το Νοέμβριο – Δεκέμβριο του 2020.

PlayStation 5 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά

CPU x86-64-AMD Ryzen “Zen 2” 8 Cores / 16 Threads

Variable frequency, up to 3.5 GHz

GPU AMD Radeon RDNA 2-based graphics engine

Ray Tracing Acceleration

Variable frequency, up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)

System Memory GDDR6 16GB

448GB/s Bandwidth

SSD 825GB

5.5GB/s Read Bandwidth (Raw)

PS5 Game Disc Ultra HD Blu-ray, up to 100GB/disc

Video Out Support of 4K 120Hz TVs, 8K TVs, VRR (specified by HDMI ver.2.1)

Audio “Tempest” 3D AudioTech

 

Πηγή: techgear.gr

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς