12 C
Athens

Χάος σε λεωφορεία και τρόλεϊ με το μέτρο της… μπροστινής πόρτας

Ταλαιπωρία, φωνές, καθυστερήσεις δρομολογίων και διαπληκτισμοί ανάμεσα σε οδηγούς και επιβάτες • Το μέτρο της μπροστινής πόρτας επαφίεται στην κρίση του κάθε οδηγού

Χθες Δευτέρα, τέθηκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή το μέτρο εισόδου σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα, με στόχο να εξαλειφθεί η εισιτηριοδιαφυγή, αλλά εκείνο που επιτεύχθηκε τελικά ήταν φωνές, καθυστερήσεις, ταλαιπωρία, αλλά και τσακωμοί, ανάμεσα σε οδηγούς και επιβάτες.

Τα… παρατράγουδα άρχισαν νωρίς και συνεχίστηκαν και σήμερα Τρίτη, δικαιώνοντας τους οδηγούς που είχαν αντιδράσει έντονα, μέσω του σωματείου τους, κάνοντας λόγο για προχειρότητα που θα δημιουργήσει χάος.

Ετσι ακριβώς έγινε. Για παράδειγμα στη γραμμή «Α3 Ακαδημία-Γλυφάδα» (μέσω Βουλιαγμένης), ο οδηγός έθεσε σε ισχύ το νέο μέτρο, με αρκετούς επιβάτες να μην είναι προετοιμασμένοι και να μην έχουν εισιτήριο ή κάρτα. Ο οδηγός, κατέβασε από το λεωφορείο «κακήν κακώς» τους επιβάτες, με αποτέλεσμα να υπάρξουν διαπληκτισμοί, αλλά και όπως ήταν αναμενόμενο, να καθυστερήσει το δρομολόγιο.

Επιπλέον, στη γραμμή «622 Γουδή-Ανω Γαλάτσι», με την προσπάθεια εφαρμογής του μέτρου της… μπροστινής πόρτας, υπήρξε σοβαρή καθυστέρηση των δρομολογίων.

Στην κρίση του οδηγού η εφαρμογή του μέτρου

Αυτό, ωστόσο, που δεν γνωρίζει πιθανόν όλο το επιβατικό κοινό είναι πως έγκειται στην προσωπική κρίση του κάθε οδηγού εάν θα εφαρμόσει το μέτρο, που τυπικά ισχύει από το πρωί της Δευτέρας.

Αυτό παρατηρήθηκε εξάλλου από χθες, αφού ενώ στα περισσότερα λεωφορεία και τρόλεϊ δεν εφαρμόζεται η συγκεκριμένη αλλαγή, υπήρξαν ορισμένες περιπτώσεις που έγινε, φέρνοντας κυριολεκτικά χάος στη μετακίνηση των επιβατών.

Κι αυτό γιατί υπάρχουν ορισμένοι οδηγοί που επιμένουν να πάνε με το… γράμμα του νόμου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις, καθώς δεν υπάρχει ούτε η αντίστοιχη ενημέρωση των επιβατών, οι υποδομές, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις ούτε οι κατάλληλοι δρόμοι για να γίνεται η επιβίβαση και αποβίβαση όπως ορίζει το μέτρο.

Πάντως, όπως λένε οι αγανακτισμένοι επιβάτες, «είναι απαράδεκτο να εφαρμόζεται το μέτρο σε κάποιες γραμμές και ύστερα από την κρίση του οδηγού, αφού δεν υπάρχει καν η ουσιώδης οργάνωση».

Eργαζόμενοι ΟΑΣΑ: Oταν θα έχουμε επάρκεια σε οδηγούς και λεωφορεία το συζητάμε

Για το θέμα μίλησε και ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Κώστας Σιορίκης, ο οποίος τόνισε στον ρ/σ «Θέμα 104,6» τα εξής: «Θέλουμε αξιόπιστη, γρήγορη και ασφαλή συγκοινωνία. Δεν θα την έχουμε έτσι. Οταν θα αξιωθούν να έχουμε επάρκεια σε οδηγούς και λεωφορεία, εδώ είμαστε να το συζητήσουμε για να διασφαλίσουμε τα έσοδα».

Παράλληλα τόνισε ότι «η αλλαγή αυτή θα έπρεπε να γίνει πιλοτικά, υπάρχει προχειρότητα. Στα τρία δρομολόγια θα χαθεί ένα να είστε σίγουροι».

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς