15.7 C
Athens

Διαβεβαιώνει κάποιος της ΕΠΟ ότι η Ριζούπολη έχει αδειοδότηση «UEFA 2»;

Το γήπεδο «Γ. Καμάρας» στη Ριζούπολη, ιδιοκτησίας Ερασιτέχνη Απόλλωνα Σμύρνης και με χρήστη την συνονόματη Π.Α.Ε. διαθέτει άδεια λειτουργίας, δηλαδή άδεια καταλληλότητας, η οποία έχει εκδοθεί (θεωρητικώς) νόμιμα και έχει υπογραφεί από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν. 2725/1999.

Χωρίς την άδεια αυτή δεν θα μπορούσε η ομάδα που το χρησιμοποιεί ως έδρα να εκδίδει, αυτή τη φορά από την εκλεγμένη Περιφέρεια (Γιώργος και Μαρίνα Πατούλη δηλαδή) την απαραίτητη άδεια διεξαγωγής αγώνα.

Το πρόβλημα με το γήπεδο της Ριζούπολης δεν προκύπτει από τις δύο άδειες (καταλληλότητας και διεξαγωγής αγώνα) που χειρίζονται εξω-ποδοσφαιρικές διοικητικές οντότητες (οι δύο περιφέρειες).

Προκύπτει από την αναγκαιότερη για το ποδόσφαιρο και την Ρήτρα Ανεξαρτησίας του, (την οποία, υποτίθεται, σκληρά υπερασπίζεται, δήθεν, η ΕΠΟ έναντι της κρατικής παρέμβασης) εφαρμογή των διατάξεων των ποδοσφαιρικών κανονισμών και προκηρύξεων, που, σε κάθε περίπτωση, (οφείλουν να) υπερτερούν σε θέματα οργάνωσης και διαχείρισης αγώνων, από τις αντίστοιχες των νόμων.

Αφετηριακά, η επιλογή της Ριζούπολης, ως έδρας του Τελικού Αγώνα, θα έπρεπε να μην έχει προταθεί καν, λόγω της προκήρυξης της διοργάνωσης, σύμφωνα με την οποία ο Τελικός δεν μπορεί να διεξαχθεί στην έδρα κάθε μιας από τις δύο μετέχουσες ομάδες. Κι επειδή και στο Κύπελλο είναι υποχρεωτική η δήλωση δεύτερης – εναλλακτικής έδρας και η ΑΕΚ (πριν την συμμαχική εξαγορά του ηθικού πλεονεκτήματος) είχε δηλώσει το γήπεδο « Γ. Καμάρας» (το χρησιμοποίησε μάλιστα σε αγώνα πρωταθλήματος αυτής της περιόδου), είναι παράλογο για κάθε ποδοσφαιρικό οργανισμό (προφανώς όχι για αυτή την ΕΠΟ) να επιλέγει την δηλωμένη έδρα της μιας από τις δύο φιναλίστ. Η απάντηση «ε, δεν ξέρεις τώρα πως γίνονται αυτά» της Υποεπιτροπής Κυπέλλου είναι χαρακτηριστική του επιπέδου των αποφάσεων και αυτών που τις καθοδηγούν σε αυτή την Ομοσπονδία.

Η ίδια η επιλογή, όμως, πάσχει σοβαρότατα και σε θέματα εφαρμογής των διατάξεων κανονισμών, που αφορούν είτε στα γήπεδα των αγώνων (άρθρο 8 του Κ.Α.Π.), είτε στις διατάξεις του Κανονισμού Γηπέδων και Ασφάλειας και Προστασίας των Αγώνων, είτε (το σημαντικότερο όλων) στην κατηγορία γηπέδων που επιβάλλει, ως υποχρεωτικό κριτήριο αδειοδότησης των ομάδων, ο Κανονισμός Αδειοδότησης Ομάδων της ΕΠΟ (έκδοση 2019, άρθρο 24 « Γήπεδα Διοργανώσεων UEFA»).

Τα πράγματα είναι απλά. Σύμφωνα με τον Κανονισμό Αδειοδότησης Ομάδων της ΕΠΟ τα γήπεδα στα οποία αγωνίζονται οι ομάδες της Super League 1 πρέπει να είναι κατηγορίας «UEFA 2», τουλάχιστον. Το κριτήριο είναι υποχρεωτικό, συνεπώς έχει γενικευμένη εφαρμογή και δεν διαφοροποιείται ανάλογα με τη διοργάνωση. Όταν, μάλιστα, αναφερόμαστε στον Τελικό Αγώνα του Κυπέλλου, δηλαδή στον σημαντικότερο «ένα και μοναδικό» αγώνα της χρονιάς, αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτή η υποχρέωση (δηλαδή το γήπεδο διεξαγωγής του να ανήκει στην αντίστοιχη, με τις ομάδες που διαγωνίζονται, κατηγορία UEFA») είναι εκ των ων ουκ άνευ για κάθε Ομοσπονδία που σέβεται τη δική της διοργάνωση και που υπηρετεί επαρκώς το άθλημα, το οποίο διακονεί.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της διαδικασίας Αδειοδότησης Ομάδων για την αγωνιστική περίοδο 2019/2020 (απόφαση Πρωτοβάθμιου Οργάνου Αδειοδότησης) ο Απόλλων Σμύρνης έλαβε για την αγωνιστική περίοδο 2019/2020 «αδειοδότηση UEFA», καθώς αδειοδοτήθηκε πριν υποβιβαστεί από τη Super League 1 την περίοδο 2018/2019. Αυτό ανακοινώθηκε και δεν αμφισβητήθηκε.

Συνεπώς, με βάση την αδειοδότηση του Απόλλωνα, «βεβαιώνεται» από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΠΟ, δηλαδή από τη Διεύθυνση Αδειοδότησης Ομάδων,  ότι το γήπεδο που χρησιμοποιεί ως έδρα η ομάδα ανήκει στην κατηγορία «UEFA 2», τουλάχιστον, δηλαδή διαθέτει τις ελάχιστες προβλεπόμενες προδιαγραφές για να φιλοξενήσει αγώνες ομάδων της Super League 1.

Ο λόγος; Η κατηγορία που ανήκει το γήπεδο είναι «Υ», δηλαδή Υποχρεωτικό κριτήριο και χωρίς αυτό δεν παραχωρείται αδειοδότηση UEFA, σύμφωνα με το άρθρο 24 του σχετικού Κανονισμού.

Προσέξτε! Μην μπερδεύετε την Άδεια Λειτουργίας ή Καταλληλότητας του γηπέδου  με την Αδειοδότηση του γηπέδου. Η πρώτη είναι υπόθεση του κράτους και διαβεβαιώνει ότι ένα γήπεδο είναι «κατάλληλο» για να παιχθεί ποδόσφαιρο και τίποτε περισσότερο. Είναι δε προς διερεύνηση με βάση ποιον κανονισμό ή ποια συγκριτικά μεγέθη προκύπτει αυτή η διαβεβαίωση, αλλά δεν είναι της παρούσης.

Η δεύτερη είναι υπόθεση του ποδοσφαίρου, δηλαδή της ΕΠΟ και κατατάσσει σε κατηγορίες τα γήπεδα με βάση τις ελάχιστες προϋποθέσεις του Κανονισμού Γηπέδων και Ασφάλειας και Προστασίας των Αγώνων της UEFA, τον οποίο η ΕΠΟ έχει ενσωματώσει στο δικό της κανονιστικό πλαίσιο. Συνεπώς, επιτρέπει ή απαγορεύει να παιχθεί ποδόσφαιρο σε ένα γήπεδο ανάλογα με την κατηγορία που ανήκουν οι διαγωνιζόμενες ομάδες και την κατηγορία της διοργάνωσης στην οποία παίρνουν μέρος.

Εάν το γήπεδο « Γ. Καμάρας» διαθέτει αδειοδότηση «UEFA 2» είναι ένα βήμα προς την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα. Μετά από αυτό εξετάζονται ζητήματα «ασφαλούς διεξαγωγής», για τα οποία η ευθύνη ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από το πρώτο: Διαβεβαιώνει κανείς από την ΕΠΟ (έως σήμερα δεν έχει συμβεί αυτό επισήμως), ότι το γήπεδο της Ριζούπολης έχει αδειοδότηση «UEFA 2», συνεπώς είναι κατάλληλο για να αγωνιστούν ομάδες της Super League 1;

Μετά θα περάσουμε σε θέματα ασφάλειας, που είναι ακόμη σημαντικότερα στο ελληνικό ποδόσφαιρο.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς