21 C
Athens

GP Εμίλια-Ρομάνια: Θρίαμβος του Φερστάπεν στον χαοτικό αγώνα της Ίμολα!

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την πρώτη του φετινή νίκη στην Εμίλια-Ρομάνια, σε έναν αγώνα με βροχή, πολλά ατυχήματα, λάθη και διακοπή. Στο βάθρο μαζί του οι Χάμιλτον και Νόρις.

Με τη βροχή να κάνει την εμφάνιση κατά τόπους στην πίστα περίπου μία ώρα πριν την εκκίνηση, οι οδηγοί ήρθαν αντιμέτωποι με εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, αφού έπρεπε να εκκινήσουν με βρόχινο ελαστικό, αλλά να προσέξουν πώς θα το χρησιμοποιήσουν στα πιο στεγνά κομμάτια της διαδρομής. Τελικά, η πλειονότητα του grid επέλεξε να αρχίσει τον αγώνα με την ενδιάμεση γόμα.

Στο μεταξύ, ο Sebastian Vettel ξεκίνησε τον αγώνα από τα pits, αφού η ομάδα πήρε την απόφαση να αλλάξει τα πίσω φρένα στο μονοθέσιό του, μετά το πρόβλημα που εμφάνισε ο Stroll.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen πέρασε τον Hamilton, που πάτησε κι άτσαλα στα kerbs της 2ης στροφής, ώστε να κερδίσει ξανά την θέση. Δεν τα κατάφερε, και έχασε χρόνο, ενώ πίσω δεν υπήρξαν αλλαγές στις θέσεις, με εξαίρεση τον Sainz που ανέβηκε 7ος.

Ο Latifi άλλαξε τα δεδομένα, αφού είχε επαφή με τον Mazepin και βρέθηκε στις μπαριέρες. Αυτό έβγαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, την ώρα που ο Hamilton παραπονέθηκε για ζημιές στην εμπρός πτέρυγα.

Λίγο νωρίτερα, ο Leclerc είχε καταφέρει να περάσει τον Perez για την 3η θέση.

Σε αυτές τις συνθήκες, ο Schumacher έκανε τετακέ, όντας σε διαδικασία να ζεστάνει τα βρόχινα ελαστικά.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 7ο γύρο, με τον Verstappen να μένει στην πρωτοπορία, ενώ ο Leclerc έφτασε τον Hamilton κι ο Sainz πέρασε τον Stroll για την 7η θέση ξανά.

Ο Μονεγάσκος είχε ευκαιρία να πιέσει τον Βρετανό, που είχε ζημιά στην W12 και δεν είχε ρυθμό να μείνει κοντά στον Verstappen. Λίγο μετά, όμως, ο Hamilton κατάφερε να βρει λίγο την ταχύτητά του κι απομακρύνθηκε από τον οδηγό της Ferrari.

Πίσω, ο Norris πέρασε τον Sainz και μετά τον Gasly, ενώ στον 12ο γύρο έπραξε το ίδιο στον Ricciardo για την 5η θέση.

Στη μάχη της δεκάδας, ο Russell είχε ρυθμό να περάσει τον Bottas για τον ένα βαθμό. Ο Φινλανδός, όμως, πέρασε πρώτα τον Gasly, με τον Βρετανό της Williams να ακολουθεί, καθώς ο Γάλλος δεν είχε καθόλου ρυθμό με τη full wet.

Σε εκείνο το σημείο, ο Perez δέχτηκε ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων στα box, γιατί όταν έχασε δύο θέσεις πίσω από το SC, τις πήρε πίσω, κι αυτό κρίθηκε έκνομο από τους αγωνοδίκες.

Στον 17ο γύρο, ο Ricciardo πήρε οδηγία να αφήσει τον Norris να περάσει 5ος, με στόχο ο Βρετανός να έχει καθαρό αέρα και να δείξει την ταχύτητά του.

Από εκείνο το σημείο κι έπειτα, όλοι μελετούσαν τις συνθήκες και περίμεναν πότε θα αποκαλυπτόταν το ιδανικό σημείο για το πέρασμα στις slick γόμες.

Στον 25ο γύρο, ο Hamilton φάνηκε να βρίσκει ξανά το πάτημα από τα ελαστικά του και μάζεψε τη διαφορά, όσο ο Verstappen είχε να προσπεράσει πιο αργά μονοθέσια. Η διαφορά τους είχε πάει στα 2,5 δευτερόλεπτα από τα 5.

Έτσι, ο Verstappen μπήκε για τη μέση γόμα, κάνοντας πρώτος τη μετάβαση στα slicks από τους πρωτοπόρους.

Ο Lewis Hamilton πίεσε για το in-lap, ώστε όταν μπει να μπορέσει να βγει μπροστά από τον Ολλανδό. Ο Βρετανός δεν τα κατάφερε, κι έτσι έπεσε πίσω, στα 6 δευτερολέπτα από τον οδηγό της Red Bull.

Μαζί τους μπήκαν κι οι υπόλοιποι οδηγοί της δεκάδας, με τον Perez να εκτίει την ποινή του και να πέφτει 5ος, πίσω από Norris και Leclerc.

Ο Hamilton έκανε ένα τραγικό λάθος σε ντουμπλάρισμα και βρέθηκε στην μπαριέρα, με λίγη ταχύτητα, πράγμα που του επέτρεψε να συνεχίσει. Δευτερόλεπτα μετά, όμως, ο Bottas με τον Russell είχαν τρομακτική επαφή μετά από άτσαλο πάτημα του δεύτερου στο γρασίδι, με αποτέλεσμα την κόκκινη σημαία.

Ο Hamilton μπήκε στα pits και με την διακοπή του αγώνα έπεσε 9ος, ενώ η υπόλοιπη δεκάδα έγραφε Verstappen, Leclerc, Norris, Perez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Raikkonen και Tsunoda.

Ο αγώνας επανεκκίνησε αρκετά λεπτά μετά, όταν η πίστα καθάρισε κι οι μπαριέρες επιδιορθώθηκαν.

Η εκκίνηση ήταν εν κινήσει, και σε αυτήν ο Verstappen έμεινε πρώτος, με τον Norris να έχει τη μαλακή γόμα και να το εκμεταλλεύεται, περνώντας τον Leclerc, ενώ o Hamilton ήταν 8ος.

Πίσω, ο Tsunoda είχε τετακέ κι έπεσε 15ος, ενώ ήταν στην δεκάδα.

Δύο γύρους μετά, ο Perez έκανε λάθος στη Villeneuve κι έπεσε 14ος. Αυτό ανέβασε 7ο τον Hamilton και στη δεκάδα τον Alonso. Ο Ισπανός έχασε την θέση, πάντως, από τον Gasly και μετά από τον Ocon.

Ο Hamilton πέρασε τον Stroll για την 6η θέση στον 39ο γύρο, και πλέον είχε σε 3 δευτερόλεπτα τον Ricciardo. Τον πέρασε λίγους γύρους μετά.

Μπροστά, ο Verstappen κινείτο ταχύτερα όλων στην πίστα, όντας σταθερά μέσα στο 1:18.

Η μάχη για το βάθρο είχε πλέον μεγάλο ενδιαφέρον. Ο Norris αν και 2ος ήταν σε επισφαλή θέση, καθώς είχε τη μαλακή γόμα που είχε αρχίσει να φθείρεται. Πίσω του καραδοκούσαν οι Leclerc, Sainz και Hamilton.

Ο Βρετανός τα κατάφερε στον 50ο γύρο και πέρασε τον Ισπανό, και όντας 4ος, κοίταζε πλέον τους δύο μπροστά του, με στόχο να ανέβει 2ος.

Όσο ο Leclerc είχε DRS, κράταγε τον Βρετανό πίσω, αλλά όταν το έχασε στον 55ο γύρο, άμεσα κατάφερε να ανέβει 3ος και στόχευε στον ευάλωτο Norris.

Η μάχη του με τον νεαρό της McLaren ήταν η πιο δύσκολή του μετά την επανεκκίνηση, παλεύοντας επί σειρά γύρων να περάσει τον συμπατριώτη του. Ο Norris έκανε την άμυνα της ζωής του, κρατώντας με νύχια και με δόντια την 2η θέση, και την έχασε μόνο όταν δεν μπορούσε να τα καταφέρει άλλο. Έτσι, ο Hamilton τα κατάφερε, μειώνοντας στο ελάχιστο τις απώλειες μετά το λάθος του στα μισά του αγώνα.

Μπροστά, ο ανενόχλητος Max Verstappen πανηγύρισε την νίκη στην Ίμολα, και μαζί με αυτήν, αλλά όχι και την πρωτοπορία στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, αφού τον ταχύτερο γύρο πήρε ο Hamilton.

Η βαθμολογία των οδηγών:

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1  Lewis Hamilton 44
2  Max Verstappen 43
3  Lando Norris 27
4  Charles Leclerc 20
5  Valtteri Bottas 16
6  Carlos Sainz Jr. 14
7  Daniel Ricciardo 14
8  Sergio Perez 10
9  Lance Stroll 7
10  Pierre Gasly 4
11  Kimi Raikkonen 2
12  Yuki Tsunoda 2
13  Esteban Ocon 1
14  Fernando Alonso
15  Antonio Giovinazzi
16  George Russell
17  Sebastian Vettel
18  Mick Schumacher
19  Nikita Mazepin
20  Nicholas Latifi

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1  Mercedes 60
2  Red Bull Racing 53
3  McLaren 41
4  Ferrari 34
5  Aston Martin Racing 7
6  Toro Rosso 6
7  Alfa Romeo 2
8  Alpine 1
9  Williams
10  Haas F1 Team
ΠΗΓΗ4troxoi.gr
ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς