19.7 C
Athens

Με λουκέτο απειλούνται Airtickets και Travelplanet24

Eλέγχουν μεγάλο μερίδιο στην έκδοση εισιτηρίων στην Ελλάδα • Τι θα συμβεί με τα αεροπορικά εισιτήρια

Ενα βήμα πριν το λουκέτο βρίσκεται η εταιρεία Tripsta, ιδιοκτήτρια των ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών πρακτορείων Airtickets και Travelplanet24. Τα δύο γνωστά διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία ελέγχουν μεγάλο μερίδιο στην έκδοση εισιτηρίων στην Ελλάδα και η αδυναμία, όπως φαίνεται, να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τις αεροπορικές εταιρείες, απειλεί με άλλο ένα «κανόνι» την αεροπορική αγορά.

«H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Σημειώνεται ακόμη ότι οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Οπως και ότι «τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ. Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους».

Πάντως, στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για υπονόμευση οποιουδήποτε σχεδιασμού αναδιάρθρωσης της εταιρείας, με αποτέλεσμα να καταστεί αδύνατη η επιβίωση των δύο εταιρειών.

Γνωστοποιήθηκε μέσω… υπαλλήλου της εταιρείας

Αξίζει να σημειωθεί πως η είδηση ότι η Tripsta κινδυνεύει με λουκέτο έγινε γνωστή από ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού και δυστυχώς επιβεβαιώνεται.

Το «άνοιγμα», μάλιστα, των δύο ηλεκτρονικών πρακτορείων λέγεται ότι φτάνει τα 70 εκατ. ευρώ. Πρόσφατα η εταιρεία είχε έρθει σε διακανονισμό με την Διεθνή Ενωση Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ), για να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις της σε δόσεις, αλλά δεν κατάφερε να ανταποκριθεί.

Οι απολύσεις θα ξεπεράσουν τις 150, αλλά θα μείνει ένας μικρός αριθμός υπαλλήλων για επιπλέον δύο μήνες, ώστε να εκκαθαρίσει τις κρατήσεις που έχει ήδη κάνει η εταιρεία, μέχρι σήμερα. Ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο Γερμανός Φίλιπ Μπρίκμαν.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εργαζόμενοι της εταιρείας, έχουν ήδη ενημερωθεί στο σύνολό τους -συνολικά 180 εργαζόμενοι- για τον τερματισμό των συμβάσεων εργασίας τους και για την καταβολή από την εταιρεία των νόμιμων αποζημιώσεων. Με βάση τις ίδιες πηγές, οι εργαζόμενοι σε Αθήνα και Βουκουρέστι θα παραμείνουν μέχρι το τέλος Ιουλίου στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, ώστε να εξυπηρετούνται όσοι ήδη έχουν αγοράσει εισιτήρια από την πλατφόρμα της εταιρείας.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών, οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ -που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο- και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.

Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς