23.4 C
Athens

Ο «ασκός του Αιόλου» και η παλιά (κακή) Ferrari

Δραματική εξέλιξη στον αγώνα της Ουγγαρίας με νικητή τον Χάμιλτον, με λάθη στη στρατηγική από τη Ferrari και με τη Red Bull σε… έξαλλη κατάσταση!

Άτιμο πράγμα η συνεργασία ανθρώπου και μηχανής. Μπορεί να σε… απογειώσει. Μπορεί, όμως, και να σε ρίξει στα τάρταρα. Αν σ’ αυτόν τον συνδυασμό προσθέσει κανείς και τους παράγοντες «καιρικές συνθήκες» και «τύχη», το… κοκτέιλ γίνεται εκρηκτικό. Ένα τέτοιο… κοκτέιλ μας σερβίρει φέτος η Formula 1!

Δείτε, επί παραδείγματι, το αγωνιστικό τριήμερο στην Ουγγαρία. Μακράν τρίτη δύναμη η Mercedes την Παρασκευή, όμως το Σάββατο ανοίγουν οι ουρανοί στις κατατακτήριες και το «αστέρι» ξαφνικά… λάμπει, την ώρα που τα λογικά φαβορί για την pole position, οι Ferrari και οι Red Bull, καταποντίζονται! Οι καιρικές συνθήκες που λέγαμε παραπάνω…
Πάμε τώρα στον παράγοντα «τύχη». Στον αγώνα της Κυριακής. Στη Ferrari τολμούν και βάζουν τη soft γόμα στον Φέτελ, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι διεκδικητές της νίκες εκκινούν με ultrasoft. Και δικαιώνονται οι Ιταλοί, διότι ο Φέτελ γρήγορα «καθάρισε» τον Ράικονεν και είχε ρυθμό για να διεκδικούσε ακόμα και τη νίκη από τον Χάμιλτον. Έναν Χάμιλτον που εκκίνησε από την pole κι είχε τον έλεγχο του αγώνα από την πρώτη στροφή.

Όλα κυλούσαν κατ’ ευχήν για τη Ferrari μέχρι τη στιγμή που στο pit wall της «σκουντερία» θυμήθηκαν τον παλιό (κακό) εαυτό τους. Διότι η απόφαση να «τραβήξουν» για πιτ στοπ τον Φέτελ την ώρα που μόλις είχε ολοκληρώσει ένα αρκετά δύσκολο κι απαιτητικό τριπλό «ντουμπλάρισμα» σε πιο αργά μονοθέσια, ήταν μάλλον ανεξήγητη. ΚΙ αν το timing του πιτ στοπ ήταν τραγικό, ήρθε και η ατυχία με τον εμπρός αριστερό τροχό, ο οποίος «κόλλησε» στο πιτ στοπ, με συνέπεια ο Γερμανός να μείνει ακινητοποιημένος περισσότερα από 5’’ και εν τέλει να βγει στην πίστα πίσω από τον Μπότας.

Εκεί, δηλαδή, που με την «φρέσκια» ultrasoft ενδεχομένως να είχε ρυθμό ακόμα και για να διεκδικήσει τη νίκη από τον Χάμιλτον, ο Φέτελ περιορίστηκε στη δεύτερη θέση. «Πάλι καλά» θα πει κάποιος, με δεδομένο και το συμβάν του 65ου γύρου, όταν ο Μπότας παρολίγον να εμβολίσει τον Φέτελ και να τον θέσει εκτός αγώνα. Ο Μπότας, ο οποίος μάλλον βρισκόταν στους τελευταίους πέντε γύρους του αγώνα σε mood διακοπών, μιας και μετά τον Φέτελ την… έπεσε και στον Ρικιάρντο! Ευτυχώς και σε αυτή την περίπτωση δεν τέθηκε εκτός αγώνα ο Αυστραλός.

«Εξαιρετικό δεύτερο πιλότο» χαρακτήρισε τον Μπότας ο Τότο Βολφ. Κάτι που (λογικά) ενόχλησε τον Φινλανδό. Αν κι εδώ που τα λέμε, θα πρέπει να κάνει κι αυτός κάτι για να αποδείξει ότι δεν είναι ο «νούμερο 2 του Χάμιλτον», αλλά ένας πιλότος που μπορεί να διεκδικήσει αντιμετώπιση επί ίσοις όροις από την ομάδα του.

«Last but not least» που λένε και οι Άγγλοι, το «ξέσπασμα» του Μαξ Φερστάπεν την ώρα που σταμάτησε να λειτουργεί ο κινητήρας Renault στο μονοθέσιο της Red Bull. Έξαλλος ήταν ο Ολλανδός κι ακόμα πιο αιχμηρός ο Κρίστιαν Χόρνερ, ο οποίος άφησε ξεκάθαρες υπόνοιες ότι η γαλλική φίρμα δεν δίνει στη Red Bull τους καλύτερους δυνατούς κινητήρες, επειδή επίκειται «διαζύγιο» των δύο πλευρών και συνεργασία της αυστριακής ομάδας με τη Honda από το 2019…

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς