23.1 C
Athens

Οι δύο δισεκατομμυριούχοι και το αβέβαιο μέλλον της Force India

Πώς εξελίσσονται τα πράγματα για την ινδικών συμφερόντων ομάδα έπειτα από την υπαγωγή της σε καθεστώς διαχείρισης

Η Force India δίχως αμφιβολία διανύει την πιο δύσκολη περίοδο της – όχι και τόσο μεγάλης, είναι η αλήθεια – ιστορίας της στη Formula 1. Τα οικονομικά προβλήματα «πνίγουν» την ομάδα του Ινδού μεγιστάνα Βιτζάι Μαλία και ο καθεστώς διαχείρισης στο οποίο έχει υπαχθεί εδώ και δέκα ημέρες η Force India, πιέζεται για να βρει λύση στο πρόβλημα της επιβίωσης της ομάδας.

Οι ιθύνοντες της FRP Advisory LLP αναζητούν εναγωνίως αγοραστή για την ομάδα, μιας και όσο η διαδικασία καθυστερεί, τόσο η εν λόγω εταιρίαθα καλείται να επωμίζεται τα λειτουργικά έξοδα της εταιρίας. Γι’ αυτό εκτιμάται πως η διαδικασία εξεύρεσης αγοραστή δεν θα είναι μακρά.

Ήδη ενδιαφέρον για να αγοράσουν την ομάδα έχουν δείξει δύο δισεκατομμυριούχοι με άμεση εμπλοκή στη Formula 1. Ο λόγος για τον Λόρενς Στρολ, πατέρα του Καναδού πιλότου της Willams Λανς Στρολ, και τον Ρώσο Ντιμίτρι Ματσέπιν, πατέρα του Νικίτα Ματσέπιν, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε ορισμένες περιόδους ελεύθερων δοκιμών με τη Force India. Επίσης μια ομάδα αμερικανικών κοινοπραξιών έχουν συνδεθεί με την ομάδα, ενώ μια βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι ενδιαφέρεται.

Εφόσον υποβληθεί μια προσφορά, ο διαχειριστής θα πρέπει να αξιολογήσει τη νομιμότητα και την αξία της, με τον υποψήφιο αγοραστή να πρέπει να πείσει τους διαχειριστές ότι σκοπεύει να χρηματοδοτήσει τόσο τη συμφωνία όσο και την ομάδα στο μέλλον.

Τούτη τη στιγμή τα χρέη της Force India προς κάθε κατεύθυνση εκτιμώνται στα 150 εκατομμύρια ευρώ, με το μισό εξ’ αυτού του ποσού να υπολογίζεται πως θα εισπραχθεί μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, μιας και είναι χρήματα που οφείλονται στην ινδική ομάδα από την FOM για τις παρουσίες της τα προηγούμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Βεβαίως, για να πάρει όλα τα χρήματα η Force India θα πρέπει να συνηγορήσουν και οι υπόλοιπες ομάδες, μιας και οποιαδήποτε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος σημαίνει αυτόματα πως η FOM μπορεί να δώσει στην εκάστοτε ομάδα μόνο τα χρήματα που αντιστοιχούςν στα εμπορικά δικαιώματα καιόχιτο μπόνους για τα αποτελέσματα των περασμένων σεζόν. Πάντως ήδη υπάρχουν ομάδες λοπως η McLaren, η Williams και η Renault που έχουν εκφράσει αντιρρήσεις επ’ αυτού.

Ο διαχειριστής θα χρησιμοποιήσει πιθανώς τα μετρητά που βρίσκονται στο ταμείο της εταιρείας για να καλύψει τα τρέχοντα έξοδα. Σημαντικό τούτο, μιας και πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων που «τρέχουν»την ομάδα είναι να μη διαλυθεί αγωνιστικά η Force India, αλλά να διεκδικήσει το καλύτερο δυνατό πλασάρισμα στο φινάλε της σεζόν, προκειμένου να διατηρήσει μια πιο υψηλή χρηματιστηριακή αξία.

Σε ο,τι αφορά στους πιλότους της ομάδας για το 2019, έπειτα από τη συμφωνία του Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη Renault, η πόρτα των Γάλλων έχει κλείσει για τον Eστεμπάν Οκόν, ο οποίος δεν αποκλείεται να παραμείνει και την επόμενη σεζόν στη Force India. Το αυτό επιθυμεί και ο Σέρχιο Πέρες, όμως εάν τελικά η ομάδα περάσει στα χέρια του Λόρενς Στρολ, θεωρείται δεδομένο πως τη θέση είτε του Οκόν είτε του Πέρες θα καταλάβει ο Λανς. Όσο για τον Ματσέπιν, τουλάχιστον γιατο 2019 είναι εκτός «κάδρου», μιας και δεν προλαβαίνει να συμπληρώσει τους κατάλληλους βαθμούς για να λάβει την απαραίτητη superlicense.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς