24.2 C
Athens

Οργή καθηγητών του ΕΚΠΑ για την κατάργηση των Λατινικών

Για αντιεπιστημονικό σχέδιο κάνουν λόγο τα μέλη ΔΕΠ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τις Πανελλαδικές

Για αντιεπιστημονικό και ανορθολογικό σχέδιο κάνουν λόγο τα μέλη ΔΕΠ του Τομέα Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τις Πανελλαδικές.

Τα μέλη ΔΕΠ καλούν εκ νέου τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου: «Έστω και την ύστατη στιγμή, να αναθεωρήσει τις απόψεις του για το συγκεκριμένο θέμα, να αναλογιστεί τις ολέθριες συνέπειες του σχεδίου του και να μη συνδέσει το όνομά του με μία από τις μελανότερες σελίδες στην εκπαίδευση του τόπου.

Με έκδηλη έκπληξη, που γρήγορα μετατράπηκε σε αγανάκτηση, ο Τομέας Κλασικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών πληροφορήθηκε ότι ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου εμμένει πεισματικά στην προ καιρού αναγγελθείσα πρόθεσή του να εξοβελίσει το μάθημα των Λατινικών από τον κατάλογο των εξεταζομένων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθημάτων, αντικαθιστώντας το με την Κοινωνιολογία».

Μάλιστα, σε πρόσφατη ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Παιδείας προέβη και στην εξής δήλωση:  «Τα Λατινικά οριακά είναι χρήσιμα στη Φιλολογία και την Αρχαιολογία».

Οι καθηγητές συμπληρώνουν: «Οι φορείς εντός και εκτός Ελλάδος: Τόσο ο Τομέας μας όσο και πλείστοι επιστημονικοί φορείς, σύλλογοι και οργανώσεις, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, έχουν διατυπώσει τη σαφή αντίθεσή τους στα σχέδια του Υπουργείου και έχουν καταθέσει τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες απόψεις και προτάσεις καταδεικνύοντας την ανάγκη διατήρησης του μαθήματος των Λατινικών ως εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την παράλληλη ανανέωση και αναβάθμιση των διδακτικών εγχειριδίων και των μεθόδων διδασκαλίας του.

Είχαμε την ελπίδα, η οποία δυστυχώς διαψεύδεται οικτρά, ότι αυτή η σύσσωμη, νηφάλια αντίδραση θα έπειθε τον κύριο Υπουργό να υπαναχωρήσει και να εγκαταλείψει το αντιεπιστημονικό και ανορθολογικό του σχέδιο».

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς