7.9 C
Athens

Πόσες ώρες χάνει ο μέσος Αθηναίος «κολλημένος» στο μποτιλιάρισμα

ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Οι άδειοι δρόμοι και οι λιγότεροι ρύποι στην αρχή της πανδημίας έδωσαν τη θέση τους στη σταδιακή επιστροφή της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι δρόμοι της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, το τελευταίο διάστημα, έγιναν απροσπέλαστοι, με τους οδηγούς να βρίσκονται καθημερινά πολλές ώρες μποτιλιαρισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους.

Πλέον, η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020, ενώ ο μέσος οδηγός στο τρέχον έτος είχε 70 χαμένες ώρες μποτιλιαρισμένος, από τις 37 ώρες που είχε πέρυσι. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ/ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ/ώρα. Περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα είναι 35χλμ/ώρα, δηλαδή όσο πέρυσι, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15χλμ/ώρα. Τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων INRIX Inc, που ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνουν το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής πρωτεύουσας και όχι μόνο.

Φυσικά, πρόβλημα με μποτιλιάρισμα και μεγάλη κίνηση έχει και η Θεσσαλονίκη, η οποία βιώνει σαφώς πιο βελτιωμένες καταστάσεις σε σχέση με την Αθήνα. Βρίσκεται στην 48η θέση, παγκοσμίως, στον χάρτη των πολυσύχναστων πόλεων, ενώ ο μέσος οδηγός μέσα στο 2021 είχε συνολικά 22 χαμένες ώρες.

Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20χλμ/ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ/ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ/ώρα το 2020, έναντι 25χλμ/ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18χλμ/ώρα το 2020, έναντι 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.

Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο αναλυτής της εταιρείας INRIX Inc, Bob Pishue, επεσήμανε ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».

Κορωνοϊός: Ακόμα 107 θάνατοι και 22.362 νέα κρούσματα

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 22.362, εκ των οποίων 84 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες...

Γαλλία: 10χρονος βρέθηκε νεκρός σε βαλίτσα – Ύποπτη η μητέρα του

Σοκ στη Γαλλία προκαλεί υπόθεση δολοφονίας ενός 10χρονου παιδιού, το πτώμα του οποίου βρέθηκε πεταμένο σε κάδο απορριμάτων, μέσα σε μια βαλίτσα. Το πλέον σοκαριστικό...

Παγκράτι: Αποκαταστάθηκε πλήρως η βλάβη στο δίκτυο φυσικού αερίου

Την πλήρη αποκατάσταση της βλάβης που σημειώθηκε χθες στο δίκτυο φυσικού αερίου στο Παγκράτι ανακοίνωσε η Εταιρεία Διανομής Αερίου Αττικής. Όπως αναφέρει, η βλάβη προκλήθηκε...

Ολυμπιακός: Το «καμπανάκι» για τους υπάρχοντες και οι επιλογές που αυξάνονται

Ο Πέδρο Μαρτίνς βλέπει να προστίθενται λύσεις, μεσοεπιθετικά, στη διάθεσή του ενόψει της τελικής ευθείας της σεζόν και περιμένει από όλους το κάτι παραπάνω για την επίτευξη των στόχων

Ρενέ Τέπαν: Ένας πεισματάρης διαγώνιος από τη Βαλτική με καλλιτεχνική φλέβα

Η επιμονή του Πιάτσα, οι τραυματισμοί στην Πολωνία και η δυναμική επιστροφή - Ο Ανδρέας Καταχανάς παρουσιάζει τον νέο Εσθονό διαγώνιο του Ολυμπιακού και στέκεται στα στοιχεία που έκαναν τον Τζουλιάνι να επιμείνει στην απόκτησή του

Το ευθυμογράφημα που αποκαλείται «αθόρυβη υλοποίηση της Ολιστικής Μελέτης»

Ο Χρήστος Υφαντής εκφράζει απορίες σχετικά με την «αθόρυβη υλοποίηση της Ολιστικής Μελέτης» που επικαλέστηκε η ΕΠΟ και ελπίζει να μην προκύψει το αδίκημα της απιστίας που θα προκαλέσει εισαγγελική παρέμβαση...