16.8 C
Athens

Τέρμα γκάζι (κι όποιος αντέξει)

Αποστολή στις Σέρρες: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος

Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα της χώρας μας σε ό,τι έχει να κάνει τόσο με την ανάδειξη ταλαντούχων οδηγών αγώνων όσο και στο να γίνει βίωμα όλων μας το θέμα της οδικής ασφάλειας, είναι η έλλειψη υποδομών, όπως πίστες στις οποίες θα μπορέσουν τα νέα παιδιά να δείξουν το ταλέντο τους και να μάθουν να οδηγούν ΣΩΣΤΑ.

Μόλις δύο πίστες υπάρχουν στην Ελλάδα κι αυτές με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στις Σέρρες βρίσκεται η καλύτερη απ’ αυτές. Ένα διεθνών προδιαγραφών αυτοκινητοδρόμιο, με πολλές ευκολίες για τους οδηγούς και τους μηχανικούς, όμως μακριά από την Αθήνα και γενικά από τις περιοχές της κεντρικής και νότιας Ελλάδας.

Στα Μέγαρα η πίστα είναι πλέον πολύ παλιά, με περιορισμένη συντήρηση, σαφώς λιγότερες υποδομές σε σχέση με τις Σέρρες, δίχως καν πιτς! Όμως είναι μισή ώρα από την Αθήνα και εύκολα προσβάσιμη απ’ όσους μένουν στη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο.

Όταν θέλεις να κάνεις μια διεθνούς επιπέδου διοργάνωση, λοιπόν, οι Σέρρες είναι μονόδρομος μόνο και μόνο επειδή έχουν… πιτς! Γι’ αυτό και η BMW Hellas επέλεξε τη συγκεκριμένη πίστα για να διεξαχθεί εκεί η ελληνική «στάση» του «M Tour». Τι ήταν αυτό; Μία τετραήμερη εκδήλωση που απευθυνόταν σε πελάτες της BMW αλλά και σε εκπροσώπους του ειδικού Τύπου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν τρία σπάνια μοντέλα της BMW.

Σπάνια όχι λόγω περιορισμένου αριθμού παραγωγής, αλλά λόγω… τιμής. Διότι τόσο η Μ2, όσο και η Μ4 μπορεί να είναι κάπως πιο «προσιτές», εντούτοις δεν παύουν να είναι εξωτικές. Όσο για την ολοκαίνουρια Μ5, με τιμή γύρω στα 175.000 ευρώ, καταλαβαίνει κανείς πως απευθύνεται σε ανθρώπους που «θέλουν, μπορούν και… έχουν».

Η ευκαιρία για εμάς, όμως, ήταν μοναδική. Όπως και η εμπειρία που ζήσαμε. Πάντα με ασφάλεια, υπό την καθοδήγηση ειδικών καθηγητών που μας έδειξαν τα «μυστικά» της πίστας (αν και η αλήθεια είναι ότι τις Σέρρες κάπως τις… ξέρουμε!), οδηγήσαμε τα τρία βαυαρικά supercars στην όμορφη και άκρως τεχνική διαδρομή, ανακαλύπτοντας τις αρετές τους.

Ξεκινώντας από τη «μικρή» Μ2, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν και άνετες καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα 370 άλογα του κινητήρα, ώστε να πάνε γρήγορα μια βόλτα.

Η Μ4, στην έκδοση Competition που οδηγήσαμε, ήταν απλά εκπληκτική. 450 άλογα από το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, εκπληκτικό στήσιμο του αυτοκινήτου, άμεση απόκριση στο γκάζι και μια αίσθηση αγωνιστικού μοντέλου σε… συσκευασία δρόμου! Στην πραγματικότητα μόνον η όμορφη και πρακτική αεροτομή στην πόρτα του χώρου αποσκευών μαρτυρά πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει το κάτι παραπάνω από τις άλλες Μ4.

Πάμε τώρα και στη «ναυαρχίδα» της σειράς «Μ» της BMW. Μ5. Ολοκαίνουρια, απαστράπτουσα, εντυπωσιακή, ευμεγέθης, οικογενειακή, σπορτίφ, πολυτελής, αγωνιστική και πολλά πολλά άλλα… Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που τα έχει όλα. Πολυτέλεια που ξεχειλίζει, τεχνολογίες, μοτέρ με 600 (!) άλογα και για πρώτη φορά σε μία «Μ», τετρακίνηση X drive που μπορεί να μεταφέρει την ισχύ του αυτοκινήτου από 100% εμπρός σε 100% πίσω ή φυσικά 50%-50% στους δύο άξονες.

Απλά μοναδική η Μ5, μπορεί να κοστίζει κάτι παραπάνω, αλλά η απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό της είναι ασύγκριτη. Πραγματικά οι μηχανικοί του M Division της BMW κατασκεύασαν την καλύτερη M όλων των εποχών και μας έδωσαν σπουδαίες υποσχέσεις για το τι θα ακολουθήσει στο μέλλον.

Ευχαριστούμε, λοιπόν, την BMW Hellas και τον διευθυντή επικοινωνίας της, Κώστα Διαμαντή, για την ευκαιρία και την εμπειρία και δηλώνουμε παρόντες και για ανάλογες μελλοντικές γρήγορες βόλτες σε πίστες και όχι μόνο!

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς