15 C
Athens

Το Instagram θα επιτρέπει πλέον βίντεο διάρκειας μίας ώρας

Eυθεία... βολή στο Youtube και χαράς ευαγγέλια για τους φανς των celebrities • Ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως

Ακόμα πιο ανταγωνιστικό απέναντι στο Youtube της Google θα γίνει από εδώ και πέρα το Instagram, καθώς θα επιτρέπει πλέον την ανάρτηση βίντεο διάρκειας μίας ώρας.

Με τον τρόπο αυτό η διαδικτυακή πλατφόρμα που ανήκει στο Facebook απομακρύνεται μεν περισσότερο από την αρχική της λειτουργία που ήταν το μοίρασμα φωτογραφιών μεταξύ των χρηστών της, αλλά κερδίζει νέους οπαδούς, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων σε ηλικία χρηστών.

Η νέα εφαρμογή IGTV του Instagram θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες να «ανεβάζουν» βίντεο μεγάλης διάρκειας, κάτι που θα επιτρέψει, μεταξύ άλλων, σε καλλιτέχνες και άλλες διασημότητες με εκατομμύρια «ακολούθους» να τροφοδοτήσουν το κοινό τους με άφθονο υλικό, ενώ σήμερα τα βιντεοκλίπ τους στο Instagram δεν ξεπερνούν το ένα λεπτό.

Η έξτρα αυτή δυνατότητα δεν θα είναι βέβαια ελεύθερη για όλους τους χρήστες, αλλά μόνο για όσους έχουν μεγαλύτερο «ακροατήριο», όπως είναι δηλαδή οι celebrities. Οι υπόλοιποι χρήστες, που αποτελούν και την πλειοψηφία, θα μπορούν να ανεβάζουν βίντεο διάρκειας έως και 10 λεπτών.

Το IGTV θα λειτουργεί τόσο ως μέρος του Instagram, όσο και ως ανεξάρτητη εφαρμογή. Σε πρώτη φάση δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί τελικά.

Κάθε χρήστης θα έχει πλέον ένα δικό του «κανάλι» στο IGTV, όπως στο YouTube, όπου θα «ανεβάζει» τα βίντεό του. Oποιος έχει λογαριασμό Instagram, αυτομάτως θα αποκτά και «κανάλι» στο IGTV μετά την ανανέωση της εφαρμογής του.

Ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως

Επίσης, το Instagram έκανε γνωστό ότι ξεπέρασε πλέον το ένα δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες παγκοσμίως, ενώ πέρυσι το Σεπτέμβριο είχε περίπου 800 εκατομμύρια χρήστες.

Είναι η τέταρτη πλατφόρμα δικτύωσης του Facebook που ξεπερνά το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου χρηστών, καθώς κάτι τέτοιο έχουν ήδη κάνει -εκτός από το ίδιο το Facebook- το WhatsApp και το Messenger. Το Instagram αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι το Twitter και το Snapchat, κερδίζοντας ολοένα περισσότερους έφηβους και γενικότερα χρήστες νεότερης ηλικίας, τους οποίους χάνει το Facebook.

«Οι έφηβοι βλέπουν σήμερα 40% λιγότερη τηλεόραση από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Είναι η ώρα το βίντεο να προχωρήσει και να εξελιχθεί», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Instagram Κέβιν Σίστρομ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και το BBC. Δεν απέκλεισε μάλιστα ότι στο μέλλον οι δημιουργοί των πιο δημοφιλών βίντεο θα έχουν και οικονομικό όφελος, παίρνοντας ένα μέρος των διαφημιστικών εσόδων, όπως συμβαίνει ήδη στο YouTube.

Το Instagram θα απαγορεύει την ανάρτηση βίντεο με περιεχόμενο βίαιο, σεξουαλικό ή ρατσιστικό, αν και, όπως παραδέχθηκε ο Σίστρομ, δεν θα υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα εγκρίνει κάθε βίντεο εκ των προτέρων, προτού αυτό «ανεβεί» στο IGTV.

Το Instagram ιδρύθηκε το 2010 και εξαγοράσθηκε το 2012 από το Facebook έναντι ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Το YouTube εξαγοράσθηκε από τη Google πριν σχεδόν 12 χρόνια αντί 1,76 δισεκατομμυρίων δολαρίων και σήμερα, με τους 1,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες του, είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα παγκοσμίως για την προβολή και παρακολούθηση βίντεο.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς