18.4 C
Athens

VAR: Ποιος δεν θέλει ξεχωριστή παραγωγή εικόνας από την ΚΕΔ;

Η πρόταση εξαγοράς της NOVA από τον Βαγγέλη Μαρινάκη, προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση του ΠΑΟΚ και των συμμάχων του. Μια επιχειρηματική κίνηση που αποτελεί σανίδα σωτηρίας για το ελληνικό ποδόσφαιρο, καθώς δεν είναι και πολλοί οι πρόθυμοι αγοράς των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος, έγινε προσπάθεια να πέσει στο κενό.

Αντί να μπει μπροστά ο Ιβάν Σαββίδης – που στην διαδικασία αγοράς τηλεοπτικής άδειας όταν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν… πρώτος – και να πει επενδύω κι εγώ, προσφέροντας περισσότερα στις τράπεζες για να πάει τη NOVA, αυτό που αναδείχθηκε ήταν ότι ο ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού έχει δεύτερες σκέψεις με την εξαγορά του συνδρομητικού καναλιού.

Έγινε ολόκληρη εκστρατεία για να χτυπηθεί σε επίπεδο επικοινωνίας ο Ολυμπιακός και ν’ αναδειχθεί ότι αν ο Βαγγέλης Μαρινάκης πάρει τη NOVA που έχει τις περισσότερες ομάδες του πρωταθλήματος, τότε θα χειραγωγεί την εικόνα που προσφέρεται όχι μόνο στους φιλάθλους, αλλά κυρίως στους υπεύθυνους του VAR διαιτητές.

Στην… λογική αυτή θα μπορούσε κάποιος να κατηγορήσει τον ΠΑΟΚ ότι είναι ο πρώτος διδάξας, καθώς με το ΠΑΟΚ TV, μπορεί και ελέγχει την εικόνα στην Τούμπα και ότι θέλει… δίνει. Οι απαντήσεις είναι εύκολες για τα περί χειραγώγησης, αλλά πριν φθάσουμε να δοθούν αυτές και ν’ αναδειχθούν, αυτό που… έπρεπε να γίνει είναι να εμφανιστεί μια μεγάλη σκιά, ώστε να κρύψει τη λάμψη του Ολυμπιακού.

Ο αντιπρόεδρος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ Μάκης Γκαγκάτσης στη σύσκεψη που έγινε για το VAR, κλήθηκε να απαντήσεις σε ερωτήσεις που του τέθηκαν, λύνοντας τις απορίες αναφορικά με το PAOK TV και την χρήση του συστήματος στους εντός έδρας αγώνες του Δικεφάλου.

«Υπάρχουν εννιά κάμερες στους εντός έδρας αγώνες του ΠΑΟΚ, που χρησιμοποιούνται από την εταιρία παραγωγής και η εικόνα πηγαίνει προς χρήση του VAR, απευθείας μέσω του συστήματος του OB VAN, είναι στην κρίση και ευχέρεια του διαιτητή ποια κάμερα θα χρησιμοποιήσει, ο ΠΑΟΚ δεν έχει καμία άμεση έμμεση εμπλοκή στην όλη διαδικασία», σημείωσε.

Ο Μάκης Γκαγκάτσης διευκρίνισε:

«Η ABC Production, η εταιρία παραγωγής με την οποία συνεργάζεται η ΠΑΕ ΠΑΟΚ είναι ανεξάρτητη, είναι μια εταιρία που καλύπτει όλους τους αγώνες του Champions League και του Europa League στην Ελλάδα, συνεργάζεται με την COSMOTE. Με τη λογική του κ. Καραπαπά ούτε το Open μπορεί να δείξει τα παιχνίδια του ΠΑΟΚ, ούτε το ΣΚΑΙ του Παναθηναϊκού ούτε το ONE, και στο άμεσο μέλλον ενδεχομένως και η Νova, παιχνίδια του Ολυμπιακού, σε περίπτωση που οριστικοποιηθεί η εξαγορά της από τον κ. Μαρινάκη».

Η εταιρεία που πληρώνει ο ΠΑΟΚ για τις υπηρεσίες της είναι ανεξάρτητη, ενώ η NOVA θα είναι… εξαρτημένη από τον Ολυμπιακό. Αυτό είναι το εγχείρημα που έσπευσαν να υιοθετήσουν οι σύμμαχοι του δικέφαλου του βορρά, απειλώντας ότι θα φύγουν από το συνδρομητικό αν το πάρει ο Βαγγέλης Μαρινάκης.

Πολύ απλά ο Μάκης Γκαγκάτσης σημείωσε και ότι η Nova στους αγώνες που μεταδίδει «κάνει δική της παραγωγή», εν αντιθέσει με τα ματς του ΠΑΟΚ στο PAOK TV, που συνεργάζεται με ιδιωτική εταιρία, η οποία δεν έχει καμία σχέση με καμία από τις εταιρίες του Ιβάν Σαββίδη.

Ο νέος υπεύθυνος επικοινωνίας της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Λευτέρης Δούκας, μάλιστα σε τοποθέτησή του, διάνθισε το παρασκήνιο με την… αλλοίωση του πρωταθλήματος. Τι έγραψε;

«Στην εποχή που «είδηση δεν είναι αυτό που συμβαίνει, αλλά εκείνο που δείχνει η τηλεόραση», ο έλεγχος της εικόνας είναι πιο ασφαλής από όλα τα υπόλοιπα, που πολλές φορές είναι και απρόβλεπτα.

Οι παράγκες χάριζαν τίτλους η εικόνα τον διέσυρε όμως, οπότε ήρθε η ώρα του εκσυγχρονισμού.

Με πρόσφατες τις αναμνήσεις από την αλλοίωση του πρωταθλήματος όχι από γκολ αλλά από εικόνες, τα επίπεδα αλχημείας όταν μιλάμε για ατελείωτες ώρες ποδοσφαιρικών μεταδόσεων, φτάνουν σε δυσθεώρητα ύψη.

Ο ΠΑΟΚ έδειξε το δρόμο με τη δημιουργία του PAOK TV και οι τάσεις φυγής άλλων ομάδων επιβεβαιώνουν το ορθό της απόφασης. Περισσότερο τεκμαίρεται από τον εκνευρισμό των εμπνευστών του ελέγχου της εικόνας, που έφτασαν στο σημείο να επιτίθενται ακόμα και σε πρωτάρες ΠΑΕ, που κάνουν σκέψεις απόδρασης από τα μονοπωλιακά δεσμά.

Δεν είναι εύκολο, από το αρχικά εύκολα πραγματοποιήσιμο σχέδιο «αγοράζω τη Νova και ελέγχω την εικόνα», να διαπιστώνεις πως μόλις την αγοράσεις, υπάρχει κίνδυνος να μείνεις χωρίς εικόνα άρα και αντικείμενο ελέγχου.

Στράφι η επένδυση, μαζί το σχέδιο που προέβλεπε τη μετατροπή του συνδρομητικού σε καθοριστικό διαμορφωτή του πρωταθλήματος».

Η ΕΠΟ να πάρει την παραγωγή

Τα μηνύματα που έλαβαν άπαντες από την αγωνιστική εικόνα του Ολυμπιακού, τους τρόμαξε. Πόσο μάλλον τους επίδοξους συνδιεκδικητές του πρωταθλήματος. Τον εξής έναν δηλαδή. Τον ΠΑΟΚ. Γιατί άλλος αντίπαλος δεν υπάρχει.

Το οικοδόμημα που χτίστηκε με σενάρια, υποθέσεις και συνομωσιολογίες, καταρρίπτεται για πλάκα. Και δεν χρειάζεται ο Βαγγέλης Μαρινάκης να πάρει τη NOVA, η οποία ήδη έχει υποστεί ζημιά από αυτούς που κρύβουν τι έγινε στην πρεμιέρα, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες στον ΠΑΟΚ

Στις πρώτες τρεις αγωνιστικές της Superleague 1 το μόνο βέβαιο είναι ότι το VAR χρησιμοποιήθηκε είτε από ανθρώπους που δεν έχουν επαρκή γνώση για το πως εφαρμόζεται (σε επίπεδο πρωτοκόλλου, τεχνικών προδιαγραφών κλπ), είτε από εκείνους που δεν αρέσκονται στην αλήθεια των ευθυνών τους, όπως για παράδειγμα η ανακοίνωση της ΚΕΔ μετά το πέρας της 1ης αγωνιστικής που κάνει λόγο για “τεχνική δυσλειτουργία” στον αγώνα της πρώτης αγωνιστικής Ολυμπιακός – Αστέρας Τρίπολης, χωρίς να ξεκαθαρίζει ως οφείλει επακριβώς τον υπαίτιο δίνοντας έτσι τροφή για περαιτέρω φήμες και σενάρια συνωμοσιών…

Αποτελεί ψευδαίσθηση να πιστεύει κανείς ότι το τοπίο πρόκειται να διαφοροποιηθεί. Όσο οι αγωνιστικές θα… κυλούν, όσο θα πλησιάζουμε προς το τέλος, όσο η βαθμολογία θα διαμορφώνεται, τόσο η πόλωση θα γίνεται μεγαλύτερη.

Στόχος του VAR είναι να γίνει το παιχνίδι περισσότερο δίκαιο. Για την Ελλάδα στόχος ήταν παράλληλα να περιοριστούν οι φωνές καχυποψίας. Μάταια… Έτσι φτάσαμε στα αποκυήματα της φαντασίας για τον τρόπο λειτουργίας, για τα replay που κρύβονται από τον τηλεοπτικό μεταδότη, για την εικόνα που “ελέγχεται” και όλα τα παρεμφερή αλλά άσχετα με την παγκόσμια πραγματικότητα. Η Nova από τη δική της πλευρά, δεν περιορίστηκε στην τυπική εντολή πρωτοκόλλου που προτείνει για καλή χρήση του VAR τις έξι κάμερες. Στη μεγάλη πλειοψηφία των αγώνων και σίγουρα σε εκείνους που προκαλούν τη συζήτηση, η τηλεοπτική παραγωγή πραγματοποιείται με πολύ περισσότερες κάμερες και λήψεις, τις οποίες και διαθέτει αυτούσιες στους διαιτητές.

Μια λύση υπάρχει για να σταματήσει η καχυποψία και η σπέκουλα γύρω από την εμπλοκή του όποιου τηλεοπτικού μεταδότη στην λειτουργία του VAR! H τηλεοπτική παραγωγή να είναι διαφορετική από την παραγωγή που θα χρησιμοποιούν οι διαιτητές για τις ανάγκες του VAR. Να αναλάβει η ΚΕΔ να βάλει τις δικές της κάμερες και τους δικούς της εικονολήπτες και να είναι η μόνη υπεύθυνη για την εικόνα που θα βλέπουν οι διαιτητές. Έτσι θα σταματήσει κάθε καχυποψία για την εμπλοκή του τηλεοπτικού μεταδότη, όποιος και αν έχει τα κανάλια που καλύπτουν τους αγώνες. Ανεξάρτητη παραγωγή, που δεν θα πληρώνει ο ΠΑΟΚ, ο Ολυμπιακός, ή ο οποιοσδήποτε άλλος.

ΕΥΘΕΩΣ με τον Γιώργο Χαλά Γιώργος Χαλάς